Należy zadać pytanie, na takim oto przykładzie – podaliśmy numer naszej polisy ubezpieczeniowej klientowi, bowiem zniszczyliśmy mu na przykład część parkietu podczas wykonywanej pracy.
Okazuje się, że dany klient nie zgłosił tej szkody. Znów polisa wygasła i klient zaczyna się domagać od nas pieniędzy. Czy ma do tego prawo? Odpowiedź brzmi nie, bowiem dany klient dostanie odszkodowanie z polisy. Należy wiedzieć, że gdy zawieraliśmy polisę ochroną objęte były wszystkie zdarzenia, do których doszło w okresie ubezpieczenia. Czyli w tym czasie, w którym polisa obowiązuje. Pamiętajmy o tym, że nie zawsze zgłoszenie szkody następuje w tym samym okresie. Zdarza się, że ma to miejsce już po wygaśnięciu polisy. Nie oznacza to jednak, że odpowiedzialność ubezpieczyciela wtedy wygasła. Parkiet został uszkodzony w czasie, kiedy polisa obowiązywała. Powinniśmy zatem zgłosić szkodę ubezpieczycielowi na podstawie starej polisy.
W szczegółowych warunkach ubezpieczenia możemy znaleźć zasady zgłaszania szkody. Możemy też się skontaktować z danym klientem, ponieważ to on zgłosił szkodę. Biorąc jednak pod uwagę, że dotąd tego dany klient nie zrobił, lepiej abyśmy zrobili to sami.
Ciekawy temat. Jako osoba prowadząca jednoosobową firmę remontową muszę to wziąć pod uwagę,